facebook

Alaska Variegated Nasturtium Seeds

Heirloom

#1172
3.7142857142857 out of 5 stars
(7 reviews)
Availability: In Stock
Nasturtium's large, pebble-like seeds are easy to plant, and it's amazing to watch the plants quickly grow. It's also fun to watch your guests' surprise as they ponder whether or not to eat the edible, peppery flavored flowers atop their salads, or garnishing their dinner plates.
$1.89 3 grams

Botanical Name: Tropaeolum majus

Family: Tropaeolaceae

Native: South America

Hardiness: Frost-sensitive, tender perennial usually grown as an annual; perennial in USDA zones 10 and warmer.

Plant Dimensions: 10"–12" tall

Variety Information: 2"–2½" wide single flowers in shades of yellow, orange, mahogany, and cream.

Exposure: Full sun to part shade

Bloom Period: Late spring to frost

Attributes: Attracts Pollinators, Deer Resistant, Drought Tolerant, Edible Flower, Rabbit Resistant

When to Sow Outside: RECOMMENDED. 1 to 2 weeks after your average last frost date. Mild Climates: Sow in fall for winter bloom. Ideal soil temperature for germination is 55°–65°F.

When to Start Inside: Not recommended. 2 to 4 weeks before your average last frost date. Roots sensitive to transplant disturbance; sow in biodegradable pots that can be directly planted in the ground.

Days to Emerge: 7–14 days

Seed Depth: ½"–1"

Seed Spacing: A group of 3 seeds every 8" – 12"

Thinning: When 2" tall, thin to 1 every 8" – 12"

Write a Review

Alaska Variegated Nasturtium Seeds Reviews

7 reviews

Wonderful Nasturtiums

5 out of 5 stars Jul 20, 2018
Alaska Variegated Nasturtiums germinate well, even after a couple of years. They are vigorous and bloom from early spring (Tucson is very warm in the winter) into early summer. The variegated foliage is a terrific accent for cool season flowers and hot summer zinnias and marigolds.
Winifred Williams from AZ

The perfect addition to your garden!

5 out of 5 stars Jul 21, 2018
The leaves are gorgeous and the flowers bloom in reds and orange. I love nasturtiums but this variety is my favorite. An important addition to your garden.
Tiffany Pendergrass from TN

Surprise in every packet!

5 out of 5 stars Aug 17, 2019
All seeds grew, but they weren't all this variety. Most were, but some were not variegated, some were a huge leafed variety some had just red flowers. Fun, but not consistent.
Diana DeAngelis from DE
Owner Response: Hi Diana, We will be in touch soon for some quality control details to see why you had some inconsistency in your nasturtiums. Thank you for taking the time to let us know.

Didn't work out

3 out of 5 stars Aug 28, 2019
It never produced flowers
Patricia C Tompkins from AZ
Owner Response: Hi Patricia, Please feel free to contact us anytime you have questions. Nasturtiums are quite sensitive to soil richness and nitrogen and they will favor leaf growth over flowering in nitrogen-rich conditions. The also flower best in cool conditions, so in your hot-summer climate, they may just be waiting for a little cooldown.

Lovely foliage

3 out of 5 stars Dec 6, 2019
The foliage was lovely and plentiful on my one plant, however it never had any flowers. Other Nasturtiums planted at the same time had flowers.
Bonnie from VA

Replacement was given

3 out of 5 stars Oct 1, 2020
I was rather disappointed that I was sent replacement seeds of nasturtiums that I already had an over abundance of, being that I ordered several packages of the variegated type that I had not grown before and planned to share in container gifts I had been creating. So, I never did receive any of the variegated nasturtiums I ordered. The replacement nasturtiums didn't start growing very well until recently and are currently growing beautifully.
Diane Judge from IL
Owner Response: Hi Diane, We are sorry you were disappointed with this replacement. We have since changed our policy and no longer give replacements like this. A customer service agent will be with you soon to help.

Beautiful, but only got 2!

2 out of 5 stars Mar 29, 2021
All of my seeds germinated beautifully, however only TWO of the resulting plants ended up being the variegated variety!! So bummed. I'll probably try again, but am disappointed.
Amanda Murray from OR
Owner Response: Hi Amanda, Thank you for sharing your experience. A customer service agent will be in touch shortly to see how we can help.

You May Also Like